Çocuklar neden her şeye itiraz eder?

Çocukların her şeye hayır dediği bir dönem var.

- Hadi uyan oğlum.
- Hayır.
- Hadi uyu.
- Hayır.
- Montunu giy.
- Hayır.
- Hadi dışarı çıkalım.
- Hayır.
- Eve gidelim.
- Hayır.

Zatı şahanelerinin dönem itibariyle bebeklikten çocukluğa geçiş döneminde kendi kişiliğini önce bir hayır cephesi kurarak oluşturdukları biliniyor. Fakat geçen akşam başıma şöyle bir hadise geldi: 2-1 önde olduğumuz ama rakibin 2. golü bulmasının an meselesi olduğu (ki buldular) Galatasaray-Karabük maçını birlikte izliyorduk. Daha doğrusu ben izliyor, o da kucağımda bana sürekli sorular soruyor ve Transformers’ını tekrar tekrar dönüştürmemi istiyordu. Birden kendimi kaybedip “Oğlum, bu iyice yorulan Feghouli çıkıp yerine Yasin girse daha iyi olmaz mı?” diye sordum. “Hayır” dedi. Yaptığım şeyin farkına varıp gülümsedim. “Peki, kim girse daha iyi olur” dedim. “Baba” dedi. Nasıl gururlandım anlatamam.



Ertesi gün kahvaltı yaparken “bu balı kim üretiyor biliyor musun?” diye sorduğumda, “baba” dedi.

Not: Çocuğumuz 3 yaşında. Baba dışında kelimeler de biliyor. "Canım babam benim" gibi.





Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Çocukla büyümek nasıl bir duygu?

Aileler neden sürekli çocuklarından bahseder?

Çocuklar neden hep soru sorar?